Реєстрація на участь у програмах вже відкрита. Детальну інформацію щодо розкладу та інших умов участі можна знайти в додатку до цього листа. Міністерство освіти і науки України повідомляє, що з початком нового навчального року Благодійний фонд «Star for Life Ukraine» оголошує набір на такі безкоштовні програми:
• Python в Дії: базовий курс з програмування та алгоритмічного мислення для учнів 7-11 класів тривалість: 19.09-4.12.2024 Реєстрація: https://forms.gle/iR5fvsFn7SHCN8nz7
• Front End: основи розробки веб-інтерфейсів для учнів 5-11 класів тривалість: 24.09-12.12.2024, Реєстрація: https://forms.gle/1ExQVUhHfuoyiycy7
• Girls in Tech: квантове програмування – курс розроблено спеціально для дівчат 7-9 класів
Зазначені програми розраховані на учнів різних вікових груп і включають не лише навчання за основним предметом, а й ментальну підтримку та заняття з англійської мови.
Виставка дитячих робіт, поробок «Осінній вернісаж»
Щороку в День української писемності тисячі українців приєднуються до Національного радіодиктанту. Ця традиція існує з 2000 року. Написати радіодиктант національної єдності 2023 можна з будь-якої точки світу, а приєднається до нього може будь-хто
Порадник для вчителів: як розпочати новий навчальний рік під час війни.
Команда освітнього проєкту #stop_sexтинг підготувала порадник для вчителів про те, як розпочати новий навчальний рік під час війни. Він містить
інформацію про обов’язкові правила поведінки, які допоможуть зберегти життя дорослих та дітей у разі екстреної ситуації.
Наказом МОН затверджено заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року. Серед основних складових
виокремлено громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання.
Метою визначено становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста та демократа, готового до успадкування духовних і культурних надбань українського народу,
виконання громадянських і конституційних обов’язків, формування активної позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей українського народу та самобутності.
Документ передбачає докладно прописані заходи до 2025 року для:
— удосконалення нормативно-правової бази щодо національно-патріотичного виховання (зокрема, розроблення законопроєкту «Про національно-патріотичне виховання»);
— створення соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання;
зміни змісту та форми національно-патріотичного виховання;
— організації інформаційно-просвітницької роботи у сфері національно-патріотичного виховання;
розвитку військово-патріотичного виховання.
УРЯД СПРОСТИВ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
Уряд затвердив зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти.
В умовах воєнного стану значна кількість осіб з особливим освітніми потребами була тимчасового переміщена до інших регіонів України. Зважаючи на це виникли нові умови
організації освітнього процесу для осіб, які навчаються в інклюзивних групах і класах.
Наразі в жодному куточку України діти з ООП не відчувають себе в безпеці через відсутність належних умов для здобуття освіти, а також навантаження на батьків і заклади, які
частково виконують функцію прихистку для біженців. З метою покращення ситуації, зміни до порядків знімають деякі обмеження на період дії воєнного стану, а саме:
гранична кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах або групах не застосовується, заклад не може відмовити в організації інклюзивного навчання та
створенні інклюзивної групи;
психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги чи допомога можуть надаватися фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів і педагогічними працівниками закладу (за умови
дотримання безпеки учасників освітнього процесу);
допускається застосування змішаної форми здобуття освіти в інклюзивних класах ЗЗСО;
до закладу освіти можуть подаватися копії документа, що посвідчують особу, а також висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (за наявності);
засідання Команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти можуть проходити в режимі онлайн або у змішаному очно-дистанційному форматі;
у закладі освіти можуть формуватися тимчасові інклюзивні міжкласні групи.
Відновлення через спорт – новий напрямок спільного проєкту МОН і ЮНІСЕФ «Поруч», який надає психосоціальну допомогу дітям, молоді та сім’ям, що постраждали внаслідок війни.
У межах проєкту батьки зможуть залучати дітей до занять на спортивних майданчиках, під час яких діти займатимуться з психологом, гратимуть у
рухливі ігри з футбольним м’ячем, а на завершення отримають інформацію від медичних волонтерів.
Проєкт «Поруч» стартував у березні 2022 року у форматі онлайн і складався з очних груп психологічної підтримки для підлітків і батьків. Наразі проєкт
охоплюватиме арт-терапію, майстер-класи, розвиток здорового харчування та спортивні заняття в поєднанні з психологічною роботою.
Спортивний складник реалізовують БФ «Розвиток футболу України» в партнерстві з Українською асоціацією футболу та за підтримки Дитячого фонду УЄФА.
П’ять принципів виховання по-новому
Батьківський лекторій. Який вплив мають батьки на освітній процес?
1.У концепції НУШ передбачено виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Дітей мають привчати до відповідальності, поваги до
гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. Хтось вважає, що звучить все це дещо
абстрактно, але то — від оскоми до красивих слів. Насправді ж опитуваннями, психологічним тестуванням, різними іншими методами можна виміряти рівень свободи у школі, довіри, безпеки. Це якраз
буде орієнтація на результат, а не на процес. Якщо вдасться створити атмосферу, сповнену свободи, довіри та безпеки, це добре пасуватиме сучасним активним, незалежним дітям, дозволить їм без
сором’язливості проявити свої творчі здібності.
2.Виховну програму варто ухвалювати спільно з батьками, а різні тематичні акції краще базувати на дитячій ініціативі, ідеях.
3.Прищеплювати цінності гуманізму найкраще через конкретні дії. Загалом, це притаманно НУШ: менше слів — більше дії. Допомога конкретній людині
важитиме для дитини значно більше, ніж слова.
4.Звісно, дисциплінарні прочуханки, публічна критика із залученням однокласників — це не виховні моменти, припустимі в НУШ. Навіть обговорення
оцінок відтепер ведеться лише зі школярем та його батьками, а не в класі чи на батьківських зборах.
5.Шкільне виховання має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи — вказувати та
аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу. І тоді новим освітнім простором
називатимемо не лише дизайн класів та сучасне обладнання, а й середовище, яке виховує успішну й щасливу людину.
Методична ідея:організація співпраці в системі «педагогічний колектив – батьки
вихованців» в інтересах реалізації освіти для сталого розвитку. У рамках процесу глобалізації все більше усвідомлюється значущість і цінність сім’ї як природного середовища соціалізації дитини,
джерела емоційної підтримки. Тому важливим є питання підвищення рівня психолого-педагогічних знань батьків вихованців і їх залучення до активної участі в освітньому процесі в закладі позашкільної
освіти.
Взаємодію педагогів і батьків вихованців школи визначено як систему взаємоспрямованих дій, що
складають продуктивний комплекс психолого-педагогічних впливів на вихованців для розв’язання завдань їх розвитку. Такий підхід не лише згуртовує батьків і педагогів у єдиний колектив, а й поширює
перспективний досвід роботи з дітьми, сприяє розширенню педагогічних навичок і здібностей батьків та навчає різноманітним методам виховної дії — сприяє педагогізації батьків. Педагогізація
батьків надає їм необхідні знання і навички ефективної взаємодії з педагогами; формує не лише партнерство в стосунках, а й готовність змінювати стиль виховання відповідно до ситуації та рівня
розвитку дитини; підвищує інтерес батьків до освітнього процесу, допомагає усвідомити власну педагогічну позицію.
Робота з батьками вихованців здійснюється у двох напрямах: 1) педагогічна освіта батьків (просвіта);
2) залучення батьків до освітньої роботи в дитячому творчому об’єднанні, відділі, закладі.
Такожпсихологом закладу запроваджено цикл психофізичних
тренінгів для профорієнтації гуртківців та надійного партнерства з батьками.
Проєкт ПОРУЧ — це онлайн та очні групи психологічної підтримки для підлітків
та батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи працюють для того, щоб досвід кожного та кожної не залишився непереборною травмою на все життя.
Психологи ПОРУЧ допомагають не лише підліткам, а й батькам, адже саме батьки мають не лише дати ради собі, але й підтримувати своїх дітей. Це непросто, тож зайвої підтримки тут не буває.
ПОРУЧ — спільний проект Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер».
Для батьків
Зустрічі проходитимуть онлайн у Zoom двічі на тиждень впродовж місяця. Кожна
зустріч — 60 хвилин. Час зустрічей ми будемо узгоджувати з вами та іншими учасниками групи.
Участь у групах — безкоштовна. В кожній буде до десяти учасників та
ведучий-психолог.
Щоб долучитися, будь ласка, заповніть форму — і адміністратори звʼяжуться з вами найближчим
часом.
Для підлітків
Нам усім важко переживати війну, але тобі може бути найважче. Тому ЮНІСЕФ запускає підтримку для тебе — онлайн-групи ПОРУЧ, де ти зможеш:
Поділитися переживаннями про події навколо тебе та у твоїй країні
Відчути підтримку інших учасників групи та фахівців
Знайти способи, як підтримувати себе і близьких у складні часи
Просто спілкуватися з однолітками та бути у спільноті людей, які розуміють і підтримують одне одного
Онлайн-зустрічі проходитимуть у ZOOM двічі на тиждень впродовж місяця. Кожна
зустріч — 60 хвилин. Час зустрічей ми будемо узгоджувати з тобою та іншими учасниками групи.
Участь у групах — безкоштовна. В кожній буде до десяти учасників та
ведучий-психолог.
Щоб долучитися, будь ласка, ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ — і адміністратори зв’яжуться з вами найближчим часом.
— Видавництво «Ранок» надало безплатний доступ до дитячих книг. Електронні версії видань можна отримати за цим
посиланням: http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/
— Онлайн-магазин Yakaboo надав безплатний доступ до книжок у своєму мобільному застосунку. Усі аудіо та електронні книги можна завантажити за
посиланням: https://www.yakaboo.ua/ua/promotions/promo/index/id/5397/
— «Видавництво Старого Лева» надало безплатний доступ до казок. Також компанія відкрила доступ до відео, де твори читають улюблені дитячі письменники. Перелік книг за
посиланням: https://starylev.com.ua/promotion/elektronni-dytyaci-knygy-bezkostovno
Колискові та аудіокниги
— Telegram-канал «Павлуша і Ява» завантажує аудіоказки українською мовою. Аудіо можна заздалегідь завантажити й умикати казки в режимі офлайн. Твори читають студенти КНУТКіТ ім.
Карпенка-Карого. Посилання на канал: https://t.me/pavlushaiyava
— Telegram-канал «Аудіоказки» також публікує записані твори, до яких можна мати доступ без зв’язку. Посилання: https://t.me/kazky_ukr
— Сервіс АБУК надав доступ до аудіокниг для дітей безплатно на час бойових дій. https://www.instagram.com/p/CaprmPzNH20/
— Сервіс Kazkozvuk у своєму Telegram-каналі публікують аудіоказки, які також можна завантажити один раз і прослуховувати без доступу до Інтернету. Посилання: https://t.me/kazkozvuk
Мультфільми та фільми
— Медіасервіс MEGOGO надав безплатний доступ до мультфільмів, фільмів та аудіоказок на своїй платформі. Посилання: https://bit.ly/35KLwjg
Розваги
— Компанія Keiki (Genesis), що розробляє розвивальні застосунки для дітей, надала безплатний доступ до своїх ігор. Посилання: keiki-world.onelink.me/KJvs/getkeiki20000
— Художньо-театральна студія DETIBEZSETI проводить щоденні zoom-зустрічі для дітей. Розклад за посиланням: https://t.me/dityon
Навчання
— У Telegram-каналі «Освітній центр Верховної Ради України» можна дізнаватися актуальну інформацію про можливості навчання, самоосвіти та просвітницьких курсів.
— Академія А+ запустила проєкт з онлайн-навчання для всіх дітей України, які можуть доєднатися до занять у ZOOM. Розклад лекцій і посилання на них можна дивитися в
Telegram-каналі: https://t.me/onlineschoolaplus
— Інноваційні садок і школа GlobalKids запустила проєкт «Освітній фронт» з безплатними заняттями як для дошкільнят, так і школярів.
Посилання: https://globalkids.ua/osvitniy-front-rozklad-urokiv-na-14-18-bereznia/
— Онлайн-школа Grand-Expo надала безплатний доступ до своїх кейс-лекцій. Посилання: https://ua.edufuture.biz/wpm/start/
— Школа ART4KIDS надала вільний доступ до своїх лекцій з мистецтва для дітей. Посилання: https://art4kids.com.ua/course/mistectvo-dlya-pochatkivciv
— Дитячий онлайн-садок Mr. Leader на час війни надав безплатний доступ до своєї системи, де діти дошкільного віку можуть займатися й розважитися.
Посилання: https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader
Здоров’я
— Видавницво «Ранок» надало безплатний доступ до дитячих книг. Електронні версії видань можна отримати за цим
посиланням: http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/
— Онлайн-магазин Yakaboo надав безплатний доступ до книжок у своєму мобільному застосунку. Усі аудіо та електронні книги можна завантажити за
посиланням: https://www.yakaboo.ua/ua/promotions/promo/index/id/5397/
— «Видавництво Старого Лева» надало безплатний доступ до казок. Також компанія відкрила доступ до відео, де твори читають улюблені дитячі письменники. Перелік книг за
посиланням: https://starylev.com.ua/promotion/elektronni-dytyaci-knygy-bezkostovno
Колискові та аудіокниги
— Telegram-канал «Павлуша і Ява» завантажує аудіоказки українською мовою. Аудіо можна заздалегідь завантажити й умикати казки в режимі офлайн. Твори читають студенти КНУТКіТ ім.
Карпенка-Карого. Посилання на канал: https://t.me/pavlushaiyava
— Telegram-канал «Аудіоказки» також публікує записані твори, до яких можна мати доступ без зв’язку. Посилання: https://t.me/kazky_ukr
— Сервіс АБУК надав доступ до аудіокниг для дітей безплатно на час бойових дій. https://www.instagram.com/p/CaprmPzNH20/
— Сервіс Kazkozvuk у своєму Telegram-каналі публікують аудіоказки, які також можна завантажити один раз і прослуховувати без доступу до Інтернету. Посилання: https://t.me/kazkozvuk
— Telegram-бот «Дитина не сама» допомагає дітям у воєнний час. Проєкт був створений з участю Офісу президента, ЮНІСЕФ та Міністерства соціальної політики. Бот корисний тим, хто: може
тимчасово дати притулок дитині у своїй сім’ї; втратив дитину; побачив самотню дитину; має контакти міжнародних організацій, готових дати притулок українським дітям.
Посилання: https://t.me/dytyna_ne_sama_bot
П’ять правил для батьків під час дистанційного навчання дітей:
ТРИВАЛІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ
У зв’язку з посиленими протиепідемічними заходами заклади освіти працюють у форматі дистанційного навчання. Він передбачає синхронну та/або асинхронну взаємодію педагога та здобувачів освіти
під час занять. У синхронному режимі учасники освітнього процесу одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами,
планшетами, іншими гаджетами.
Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання, відповідно до вікової категорії здобувачів освіти:
для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин;
при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.
Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.
ДЕЯКІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: file:///C:/Users/Seven/Downloads/5f89ab79598a1864855426.pdf
НАКАЗ МОН «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників» https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2021/09/06/Polozh.pro.atest.ped.prats.06.09.pdf
Відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) загальний обсяг підвищення
кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років, а обсяг
підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на
п’ять років.
З огляду на відсутність установлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, МОН рекомендує атестаційним комісіям, починаючи із 2020
року:
1) установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової
передвищої освіти, а саме:
30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.
2) установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти та не менше ніж:
24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.
Щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації
має бути не меншим зазначених вище обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою. Якщо обсяг підвищення кваліфікації
визначається в кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, то 1 кредит дорівнює 30 годинам.
Про навчання населення правилам безпеки життєдіяльності
Інформаційні матеріали про деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок , національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних та психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо.
Відпочинок улітку завжди йде на користь, якщо, звичайно, постійно дбати про власну безпеку і безпеку рідних. З початком літнього сезону особливо гостро постає питання безпеки життєдіяльності
дітей. Адже у нинішній час діти дуже часто потрапляють у небезпечні, скрутні ситуації, вихід з яких не можуть знайти вірно. Небезпека особливим чином впливає на свідомість дітей, тому саме
малеча, при виникненні біди, найбільш гостро відчуває страх, піддається паніці та втрачає контроль над собою. Дбати про безпеку дітей, прищеплювати навички здорового способу життя, навчати
правильно поводити себе в екстремальних ситуаціях – сьогодні це актуальне завдання для всіх дорослих.
З початку року в Запорізькій області виникло 2892 надзвичайних подій, на яких загинуло 78 осіб, травмовано 65 осіб, з них 1 дитина. Натомість, вдалось врятувати 171 особу, з них 1 дитина.
Так, 28 січня о 10:20 до Служби порятунку надійшло повідомлення про пожежу на території приватного домоволодіння на вул. Набережній Гуляйпільського району. Пожежа виникла в
одній з кімнат будинку на загальній площі 20 кв.м. На момент виникнення загоряння в іншій кімнаті домоволодіння перебували 2 дитини — хлопчики 1 та 5 років. Матір була на вулиці. Побачивши
пожежу, жінка почала благати про допомогу пересічних громадян. Сусіди, які відгукнулися на заклики, увійшли в оселю та разом з матір’ю через вікно дістали дітей на свіже повітря.
Аналізуючи причини нещасних випадків, дуже прикро усвідомлювати те, що в більшості їх можна було б запобігти. І профілактична робота буде ефективною, коли в цьому
будуть брати участь батьки та громадськість.
З метою запобігання травмуванню та загибелі дітей внаслідок порушення елементарних правил безпеки життєдіяльності, виховання у дітей культури безпечної поведінки надсилаємо Вам експрес-інформацію
та просимо сприяти проведенню інформаційно-роз’яснювальної роботи серед фахівців Вашого відомства. Дуже важливо працювати зараз з нашими дітьми, щоб в майбутньому зберегти їхнє здоров’я та життя!
Давайте разом дбати про безпеку! Щиро запрошуємо до співпраці, яка є необхідною для підвищення рівня обізнаності людей щодо правил безпеки життєдіяльності. Лише разом ми зробимо життя безпечним!
Правила поведінки при пожежі
Треба завжди пам’ятати, що необережне поводження з вогнем може призвести до найбільшої серед бід – пожежі.
Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше — не панікувати! Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце
виникнення пожежі. Повідом сусідів.
Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:
• невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху);
• не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню по-жежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;
• при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.
Якщо погасити пожежу до прибуття пожежних неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини.
• Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору;
• при пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика;
• по можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот;
• під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання.
• Ознаки отруєння чадним газом:
• запаморочення;
• блювота;
• головний біль;
• червоний колір обличчя;
• непритомність.
Перша допомога при отруєнні чадним газом:
• постраждалого необхідно винести на свіже повітря;
• негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.
Заходи безпеки при купанні
Відпочинок біля води приємний та корисний. На жаль, не всі діти вміють плавати та дотримуються правил поведінки на воді. Діти повинні чітко усвідомити, що робити і як надати першу допомогу
при виникненні надзвичайної ситуації.
Плавати у воді можна не більше 20 хвилин, причому цей час слід збільшувати поступово, починаючи з 3-5 хвилин.
Не можна пірнати у воду після тривалого перебування на сонці. При різкому охолодженні у воді настає рефлекторне скорочення м’язів, що спричиняє припинення дихання.
Купатись можна лише на спеціально обладнаному пляжі.
У воду заходьте обережно. Ніколи не пірнайте в незнайомих місцях.
У водоймах з великою кількістю водоростей потрібно намагатися плисти поблизу самої поверхні води, не робити різких рухів, щоб не заплутатись.
Дуже обережно плавайте на надувних матрацах і надувних іграшках. Вітром їх може віднести дуже далеко від берега, а хвилею – захлеснути, із них може вийти повітря, і вони втратять
плавучість.
Чого не слід робити:
— купатися без нагляду дорослих та запливати за огороджувальні буї;
— залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші пред-мети та стрибати у воду з них, або де невідомі глибина та стан дна;
— організовувати у воді ігри, пов’язані із пірнанням та захватом тих, хто купається та подавати обманні сигнали тривоги заради жарту;
Що робити, якщо на ваших очах тоне людина
Негайно оцініть обстановку та подивіться, чи немає поруч рятувального засобу. Ним може бути все, що збільшить плавучість людини і що ви в змозі до неї докинути.
Уміння надати допомогу при нещасних випадках потрібне кожній людині. Особливо складно це робити без використання рятувальних засобів (човнів, катерів та ін.). Якщо ви кинулися на допомогу, то
треба максимально враховувати плин води, вітер, відстань до берега. Наближаючись, намагайтеся заспокоїти і підбадьорити плавця, що вибився із сил. Якщо це вдалося і постраждалий може контролювати
себе, він повинен триматися за плечі свого рятівника. Якщо ж постраждалий не контролює своїх дій – поводитися з ним треба жорстко, не даючи йому впасти у стан паніки.
Елементарна техніка рятування
Підпливши до потопаючого, треба пірнути під нього й одним із прийомів захоплення транспортувати до берега.
У випадку, якщо потопаючому вдалося схопити вас за руки, ноги або шию, звільняйтеся і негайно пірнайте. Інстинкт самозбереження змусить потерпілого вас відпустити. Якщо ж він уже занурився у
воду, не припиняйте спроб знайти його там.
Коли потерпілого витягнули на берег, основну увагу слід звернути на колір шкіри, дихання, серцеву діяльність, рефлекси очей, ширину зіниць. Допомога надається залежно від його стану.
Правила поведінки при виявленні ВНП
— якщо ви виявили вибухонебезпечний чи просто підозрілий предмет – негайно повідомте місцеві органи влади та за телефонами 101 та 102. Навіть якщо ви не впевнені, що цей предмет небезпечний –
краще перестрахуватися. Адже запобігти краще, ніж ліквідовувати наслідки. Окрім того, треба дочекатися приїзду спеціальних служб, щоб точно вказати місце та обставини виявлення.
— ні в якому разі не підходьте до знахідки, це може бути вкрай небезпечно. Оптимально безпечна відстань – близько 500 м. Також необхідно окреслити місце знахідки за допомогою мотузки або стрічки.
Проте неможна вбивати у землю кілки, адже поблизу цього місця можуть ще знаходитися снаряди.
— одразу припиніть будь-які роботи в районі небезпечного предмета. Удар лопати, грабель, каміння чи просто поштовх може призвести до вибуху.
— в жодному разі не пересувайте, не розбирайте, та не нагрівайте небезпечну знахідку.
— не допускайте сторонніх осіб до небезпечного предмета доки не прибули фахівці;
— категорично забороняється самостійно знешкоджувати вибухонебезпечні предмети. Це можуть робити тільки спеціально підготовлені фахівці.
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Для того, щоб вогонь завжди залишався другом і ніколи не став вашим ворогом, треба пам’ятати й про величезну небезпеку, яку несе в собі вогняна стихія. Особливу увагу цьому питанню повинні
приділяти батьки під час виховання дітей.
Нещастя стається саме тоді, коли діти залишаються напризволяще, а небезпека чатує на кожному кроці: вдома – коли працюють електропобутові прилади та є вільний доступ до сірників та запальничок,
вибухонебезпечних предметів, хімічних речовин; на вулиці — в умовах стрімкого потоку транспорту; під час відпочинку: у лісі, горах, біля водоймищ. Діти стають заручниками обставин, а їх
легковажне ставлення до вогню, води, незнання елементарних правил безпеки нерідко стають першопричинами сумних та трагічних наслідків.
Головне управління ДСНС України у Запорізькій області дуже занепокоєне станом загибелі дітей. Отже, звертаємось до батьків: Не допускайте трагедії в Вашій родині! Розповідайте своїм дітям про
небезпеку гри з вогнем, навчайте їх правил безпеки життєдіяльності. Особливо у літній період пильнуйте за дитиною біля водних об’єктів. Не залишайте дітей без нагляду, дбайте про власну безпеку
та безпеку своїх дітей. Навчайте дітей навичкам культури поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, водою, газо — та електроприладами, різного виду
небезпечними речовинами та предметами.
Шановні батьки!
Пам’ятайте: безпека наших дітей залежить тільки від нас самих!
Сподіваємося, що спільними зусиллями ми зможемо вирішити основну проблему людства, збережемо найцінніший скарб – дитяче життя!